مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 09:202021-04-18سياسي

تحلیل مشاور سابق رییس جمهور از مذاکرات در وین


هرگونه ردّ یا تعلیقِ مذاکرات، حلِّ ناقص و بدون راهبرد، شروط مبهم پیش از مذاکرات، و بازگشتِ آمریکا و ایران بدون مذاکره ی واقعی به برجام، خطاهایی اساسی و استراتژیک اند؛ - که نتیجه ای را جز خدشه دار نمودن منافع ملّی ایران رقم نمی زنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی پیشین رییس جمهور، در حساب توییتری خود نوشت: ضرورتِ مذاکره التهاباتِ انتخاباتِ آمریکا درحال کاهش است، امّاانتظار برای تحوّل در تعاملات ایران وآمریکا و بازگشتِ همه به برجام روز به روز افزایش می یابد؛ آیا بازگشتِ بدون مذاکره، و یا بی برنامه ی طرفین، خطایی استراتژیک نیست.

1)ابتداباید مشخص شود بازگشت آمریکا به برجام وفق کدام محملِ حقوقی-برجامی خواهد بود؟ چراکه بازگشت یکباره وغیرحقوقی، هم تایید کننده ی ضمنی خروج یک جانبه ی آمریکااست و هم هرگونه ادّعا وانتظار ایران و ایجاد زمینه برای استحکام تعاملات و.

را انفعالی و بی اعتبار خواهد کرد.

2)آیا بازگشت طرفین به برجام،باتوجه به اسنپ بک وساختارانتقال تحریم های دوجانبه وبین المللی کردن آن، و ناتوانی آمریکا درلغو تمامی تحریم ها و صرفا تعلیق برخی از آنها، به نفع ایران است، یابه نفع آمریکا؟ آیا فشاری است بر ایران، یا بر آمریکا؟ آیا ابهام دروضعیت ایران است یاآمریکا 3)بایدن به احتمال قوی نخواهد پذیرفت بدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل مشاور سابق رییس جمهور از مذاکرات در وین

تحلیل مشاور سابق رییس جمهور از مذاکرات در وین