مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-18پزشكي

بیماری های ژنتیکی به معضلی برای کشور تبدیل شده است


بیماری های ژنتیکی به معضلی برای کشور بدل شده است در حالی که این بیماری ها با یک آزمایش یا مشاوره ساده قابل کنترل هستند.

- ایسنا/مرکزی استاد تمام دانشگاه تهران گفت: بیماری های ژنتیکی به معضلی برای کشور بدل شده است در حالی که این بیماری ها با یک آزمایش یا مشاوره ساده قابل کنترل هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور حیدری 29 فروردین ماه 1400 در آیین افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پزشکی استان مرکزی که به همت جهاد دانشگاهی استان راه اندازی شده است، با اشاره به اینکه مشکلات و بیماری های ناشی از مسائل ژنتیک به معضل تبدیل شده است، افزود: مسلما هر بیماری و مشکل ژنتیکی، هزینه های سنگینی برای افراد و کشور به دنبال دارد در حالی که این بیماری ها با یک آزمایش و مشاوره ساده قابل کنترل هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید ژنتیک پزشکی و غربالگری را جدی گرفت، گفت: زمانی که مسئله غربالگری مطرح است و به صورت ویژه به آن پرداخته می شود، عملا وجود معاونت های پیشگیری در وزارتخانه ها و بهزیستی ضرورتی پیدا نمی کند، پس باید تمرکز بیشتری بر موضوع غربالگری داشت.

مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: باید نسل آینده را سالم پرورش داد و با توجه به پتانسیل موجود در اراک می توان اقدامات بسیاری را در این عرصه به انجام رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های ژنتیکی به معضلی برای کشور تبدیل شده است

بیماری های ژنتیکی به معضلی برای کشور تبدیل شده است