مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-18اقتصادي

وفور انسولین در بازار سیاه اما به سه برابر قیمت


در بازار سیاه هر بسته انسولین خارجی novorapid که این روزها کمیاب است، بدون دفترچه بیمه برای بیمار حدود 150 هزار تومان است، اما در بازار سیاه 500 هزار تومان و به وفور یافت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، چندین ماه است که بیماران دیابتی با کمبود انسولین مواجه هستند، تا جایی که این دارو سهمیه بندی شده و صرفا در داروخانه های منتخب عرضه می شود.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اواخر سال گذشته دلیل عمده ی این کمبود را مشکل تحریم ها اعلام کرده و گفته بود: به اندازه ی یک ماه مصرف کشور انسولین داریم، البته باید به اندازه ی 3 ماه ذخیره داشته باشیم.

اما با چرخی ساده در بین دلالان خیابان ناصر خسرو متوجه می شویم هر نوع انسولین اعم از ایرانی یا خارجی را در این خیابان می توان با قیمت چند برابری پیدا کرد، همچون انسولین خارجی novorapid که در داروخانه یک بسته ی پنچ تایی آن بدون بیمه حدود 150 هزار تومان است، اما در بازار سیاه این مبلغ به 500 هزار تومان می رسد.

خبرنگار برای بررسی وضعیت فروش انسولین در بازار سیاه دارو، راهی خیابان ناصر خسرو شد و با چند دلال دارو به گفت وگو پرداخت که در ادامه می خوانید: انسولین؛ 500 هزار تومان ساعت حدود 11 ظهر است در هر قدم که در خیابان ناصرخسرو تهران جلو می روم، دلالی در کنار خیابان ایستاده و به محض عبور ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وفور انسولین در بازار سیاه اما به سه برابر قیمت

وفور انسولین در بازار سیاه اما به سه برابر قیمت