مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-18اجتماعي

نبود زیرساخت های لازم؛ از مشکلات جذب گردشگر به روستای میامی


میمه یا میامی در قرون گذشته در مسیر راه قدیم توس و مشهد به سرخس واقع بوده و یکی از منزلگاه های مهم کاروانیان و مسافران به شمار می رفت که از زمان ساخت بقعه ای برای امامزاده یحیی بن زید(ع) بر اهمیت آن افزوده شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی میمه یا میامی در قرون گذشته در مسیر راه قدیم توس و مشهد به سرخس واقع بوده و یکی از منزلگاه های مهم کاروانیان و مسافران به شمار می رفت که از زمان ساخت بقعه ای برای امامزاده یحیی بن زید(ع) بر اهمیت آن افزوده شده است.

براساس اسناد مکتوب، روستای میامی حداقل از دوره تیموریان رونق داشته که در وقف نامه گوهرشاد در سال 829 هجری قمری و در کتیبه مدرسه نواب به تاریخ 1090 قمری به آن اشاره شده است.

علاوه بر آن در یکی از سنگ قبرهای گورستان قدیمی روستای میامی نام خواجه نعیم الدین بن خواجه نظام الدین احمد میمدی متوفی به تاریخ 923 قمری نیز نوشته شده است.

در سال 1328 قمری طی وقف نامه ای، بانوی نیکوکار بنام عزت ملک ملقب به اشرق السلطنه فرزند عمادالدوله ولد امام قلی میرزا، تمام رودخانه و کل مزرعه میامی در پایین مشهد را که از یک سو به کوه، از طرفی به مزرعه نظریه و از طرف دیگر به اراضی مزروعی ختم می شد، وقف بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود زیرساخت های لازم؛ از مشکلات جذب گردشگر به روستای میامی

نبود زیرساخت های لازم؛ از مشکلات جذب گردشگر به روستای میامی