مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:052021-04-18اقتصادي

70 درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند


مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: باید تا سال 1405 در حدود 70 درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند.

- محمود بدلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان 258 هزار و 450 واحد مسکن روستایی در نزدیک یه هزار روستا وجود دارد که 30 درصد آنها مقاوم سازی شده اند، افزود: سالانه 14 هزار واحد مسکن روستایی استان با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه از زمان فعالیت بنیاد مسکن در استان تاکنون 87 هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده است، ادامه داد: میزان تسهیلات ارائه شده به روستاییان 50 میلیون تومان با نرخ 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله است.

بدلی با بیان اینکه تاکنون در آذربایجان غربی 105 هزار واحد واجد شرایط شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 104 هزار واحد به بانک های عامل معرفی شده و بیش از 95 هزار نفر با بانک ها قرارداد منعقد کرده و کار ساخت واحدها را شروع کرده اند.

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: روستاییان می توانند برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند

70 درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند