مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 03:502021-04-18اقتصادي

صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی از زنجان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی سال گذشته صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی زنجان به صورت چمدانی و رسمی انجام شد.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیش از 55 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها یکی از رشته های شاخص استان زنجان رشته ملیل ه­کاری است که سال 1398 شورای جهانی صنایع ­دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: در سال گذشته صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی زنجان به صورت چمدانی و رسمی انجام شد و محصولات صنایع دستی زنجان ظرفیت بسیار تولید قرار دارند.

ارجمند گفت: صنایع دستی این استان ازجمله ملیله­ کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم زنی، گلیم بافی، گیوه دوزی، مصنوعات چرمی و غیره، این استان را در جهان بلندآوازه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: صنایع دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج فارس و چرم به کشور ترکیه و ملیله نیز به  برخی از کشورهای اروپایی صادر می شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی از زنجان

صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی از زنجان