مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-17سياسي

فلسفه روزه داری رسیدن به تقوای الهی است


بر اساس آیات قرآن کریم، فلسفه اصلی روزه داری، رسیدن آدمی به تقوای الهی است که سبب رسیدن انسان به مقام قرب الهی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سومین ویژه برنامه تسبیح سحر که از جوار آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) به صورت زنده روی آنتن سیمای مرکز قم رفت اظهار کرد: تولید و پخش برنامه های تلویزیونی از جوار حرم امامزادگان و گلزار مطهر شهدا، حرکتی فرهنگی و تاثیرگذار است که امیدواریم همواره ادامه پیدا کند و به همین دلیل از صدا و سیمای مرکز قم هم تشکر می کنیم.

وی در ادامه به حکمت روزه از منظر قرآن پرداخت و افزود: خداوند در کتاب خود فلسفه روزه را به خوبی بیان کرده و فرموده است یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقُون یعنی رسیدن به تقوای الهی مهمترین هدف روزه داری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه احکام و شرایع دینی ناظر به روح و جان آدمی است گفت: اگر هم حکمی برای جسم انسان وضع شده، ابزاری برای پاک شدن قلب انسان است.

وی ادامه داد: اگر با روزه داری بتوانیم پاکی قلب را به دست آوریم، به آنچه مد نظر خداوند بوده رسیده ‎ ایم و توانسته ایم حق ماه رمضان را ادا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه روزه داری رسیدن به تقوای الهی است

فلسفه روزه داری رسیدن به تقوای الهی است