مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 06:552021-04-17بين الملل

تئوریسین مشهور آمریکایی: جنگ بایدن بر سر افغانستان، در داخل آمریکا تازه شروع شده است


استفان والت استاد روابط بین الملل در دانشگاه هاروارد و صاحب نظریه «موازنه تهدید» ضمن رد انتقادها درباره تصمیم جو بایدن برای خروج آمریکا از افغانستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک تئوریسین روابط بین الملل در آمریکا با بی نتیجه خواندن ادامه حضور نظامی این کشور در دونالد ترامپ باید تصمیم می گرفتند که درباره تلاش ناکام ایالات متحده برای ملت سازی در افغانستان چه کار انجام بدهند.

هر کدام از آنها تصمیم گرفتند که مسیر قبلی را ادامه داده و این جنگ غیر قابل پیروز شدن را طولانی کنند.

آنها این کار را یا به دلیل انجام دادند که فکر می کردند با تلاشی بیشتر می شود روند تحولات را برگرداند و یا اینکه آنها راغب نبودند روند حاکم بر سیاست خارجی را که به رغم بی اطلاعی از چگونگی پیروزی در این جنگ همچنان بر لزوم ادامه تلاش در این زمینه (حضور در افغانستان) تاکید دارد، به چالش بکشند .

به اعتقاد این تئوریسین روابط بین الملل، بایدن این توصیه منسوخ شده را رد کرده است و اعلام کرد که نیروهای رزمی ایالات متحده تا 11 سپتامبر (11 اردیبهشت) خارج خواهند شد.

او این موضوع را به رسمیت شناخت که درخواست ها برای خروج مبتنی بر شرایط ، معنای کمی دارد چرا که حصول به شرایط خاص فراتر از توانایی این کشور (آمریکا) است و این موضوع باعث خواهد شد که نیروهای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تئوریسین مشهور آمریکایی: جنگ بایدن بر سر افغانستان، در داخل آمریکا تازه شروع شده است

تئوریسین مشهور آمریکایی: جنگ بایدن بر سر افغانستان، در داخل آمریکا تازه شروع شده است