مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-17سياسي

بازگشت ایران و آمریکا به برجام؟


با توجه به اینکه موضع جمهوری اسلامی پافشاری بر رفع هرگونه تحریم است، معلوم نیست منظور آقای عراقچی که نسبت به پیشرفت مذاکرات اظهار خوش بینی کرد دقیقا چیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، فریدون مجلسی در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: پرسشی که تاکنون مطرح بوده این است که آیا آمریکا آن چنان که بایدن قول داده بود، به برجام بازمی گردد؟ زیرا این آمریکا از برجام خارج شده بود؛ اما اکنون در محافل غربی از بازگشت ایران و آمریکا سخن می گویند و ما نیز به این عنوان جدید عادت کرده ایم.

به نظر می رسد اکنون دست کم کشور های غربی گام های پنج گانه پیشین و به ویژه گام بلند اعلام عدم پایبندی متقابل ایران به تعهد داوطلبانه نسبت به پروتکل الحاقی ان پی تی را که با اعلام افزایش سطح غنی سازی نیز همراه شد، علنا خروج یا تعلیق عضویت ایران در برجام تلقی کرده اند، اما این تعبیر آن قدر نیست که موجب راه اندازی مکانیسم کشیدن ماشه شود! عملا تاکنون شیوه گام های جمهوری اسلامی با واکنش حاد مواجه نشده است و از طرفی لحن معتدل وزیر خارجه آمریکا و همچنین واکنش نسبتا جانبدارانه چین و روسیه نسبت به جمهوری اسلامی نیز مانع برخورد حادتر شده است.

البته با بالارفتن فروش نفت به چین که هم زمان با افزایش ایراد های خصمانه آمریکا نسبت به چین بوده است، ظاهرا بر اعتمادبه نفس روحانی افزوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت ایران و آمریکا به برجام؟

بازگشت ایران و آمریکا به برجام؟