مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-17اقتصادي

اجرای 13 پروژه در حوزه صنعت دریایی/ کشت جلبک و تولید ژلاتین از ضایعات آبزیان


ستاد توسعه زیست فناوری از اجرای 13پروژه فناورانه در حوزه صنعت آبزیان حمایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، 13 پروژه توسعه تولید محصولات زیست دریا در کشور تعریف شده است که منجر به افزایش سهم مصرف این مواد در سفره های ایرانی می شود.

زیست فناوری دریایی به معنای استفاده از موجودات آبزی برای بهبود و افزایش کیفیت زندگی انسان و یا تولید محصولات دریایی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در زندگی انسان تأثیر دارند.

زیست فناوری دریا فقط به تولید انواع ماهیان محدود نمی شود و بهره برداری از سایر منابع دریا مانند جلبک ها، میکروارگانیسم ها، گیاهان آبزی و غیره نیز در این حوزه می گنجند.

بر اساس آمارهای موجود، میزان تولید آبزیان کشور عددی حدود 2 میلیون تن انواع آبزیان و میگو است که حدود 12 درصد میزان تولید فرآورده های پروتیینی کشور را شامل می شوند.

حدود 3.

61 درصد تولید آبزیان کشور از فعالیت های صیادی در سواحل شمالی و جنوبی کشور حاصل می شود و مابقی نتیجه فعالیت های آبزی پروری است.

با توجه به اولویت ها و پتانسیل موجود در کشور، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بهره برداری از منابع زیست دریا در حوزه های اصلاح نژاد آبزیان، واکسن و بهداشت آبزیان، پرورش جلبک و میکروجلبک، تولید گوشت ماهیان، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 13 پروژه در حوزه صنعت دریایی/ کشت جلبک و تولید ژلاتین از ضایعات آبزیان

اجرای 13 پروژه در حوزه صنعت دریایی/ کشت جلبک و تولید ژلاتین از ضایعات آبزیان