مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-17اقتصادي

هفت هزار هکتار کانون آلوده سوسک های چوبخوار


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آفات مختلف چوبخوار نخیلات را تهدید می کند، سوسک شاخک بلند و سوسک کرگدنی جزو سوسک های چوبخوار نخیلات هستند که در استان بوشهر بین پنج تا هفت هزار هکتار کانون آلوده داریم.

- /هشدار حمله مجدد ملخ ها ایسنا/بوشهر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آفات مختلف چوبخوار نخیلات را تهدید می کند، سوسک شاخک بلند و سوسک کرگدنی جزو سوسک های چوبخوار نخیلات هستند که در استان بوشهر بین پنج تا هفت هزار هکتار کانون آلوده داریم.

خسرو عمرانی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: هجوم ملخ ها و جمعیت این آفت در استان بوشهر کاملاً کنترل و مهار شده است مگر اینکه دسته جات جدیدی وارد شوند و یا اینکه ملخ های باقیمانده، تخم ریزی کرده و پوره های ملخ ظاهر شود.

ما همچنان در حال ردیابی بوده و به محض ورود و حمله دسته جات جدید و یا پوره های ملخ -که اوایل فروردین وارد شدند- تخم ریزی کرده و ظاهر شوند تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: فعلا وضعیت آرام است و در حال حاضر از حیث ملخ خطری وجود ندارد ولی هشدار هم برای ورود و هم پوره ملخ ها وجود دارد.

این مسئول درباره آفات چوبخوار نخیلات خاطرنشان کرد: آفات مختلف چوبخوار نخیلات را تهدید می کند، سوسک شاخک بلند و سوسک کرگدنی جزو سوسک های چوبخوار نخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت هزار هکتار کانون آلوده سوسک های چوبخوار

هفت هزار هکتار کانون آلوده سوسک های چوبخوار