مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:152021-04-14فرهنگي

ساعت شمس العماره کاخ گلستان دوباره کوک شد


ساعت شمس العماره واقع در مجموعه جهانی کاخ گلستان تهران که مدت ها خاموش بود، تعمیر شد و صدای این ساعت دوباره به گوش رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، ساعت شمس العماره یکی از معروف ترین ساعت های ایران است که ملکه ویکتوریا در سال 1252 مجدداً توسط محمد ساعتچی تعمیر شده و دوباره صدای آن به گوش می رسد.

این ساعت در سال 1255 خورشیدی خراب شد و تا سال ها بعد تعمیر نشد تا این که در سال 1391 ساعت شمس العماره تعمیر و صدای این ساعت تاریخی در قلب شهر تهران پیچید اما با توجه به هزینه بالای نگهداری آن، مدتی بعد این صدا مجدداً خاموش شد.

در ماه های اخیر مسئولان مجموعه جهانی کاخ گلستان و شهرداری منطقه 12 تهران تصمیم به تعمیر مجدد این ساعت گرفتند و با دعوت از محمد ساعتچی همدانی که متخصص ترین فرد در تعمیر این ساعت تاریخی است، آن را تعمیر کردند و این ساعت مجدد به صدا در آمد.

علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 تهران در حاشیه، آغاز به کار مجدد این ساعت تاریخی در جمع خبرنگاران، گفت: بازگشایی درِ باب عالی کاخ گلستان دغدغه درازمدت ما بود، بنابراین با مدیریت این مجموعه تاریخی و فرهنگی صحبت کردیم و مجوزهای لازم را برای مرمت و بازگشایی آن گرفتیم.

راه اندازی ساعت ملکه ویکتوریا هم بخشی از پروژه باب عالی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساعت شمس العماره کاخ گلستان دوباره کوک شد

ساعت شمس العماره کاخ گلستان دوباره کوک شد