مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-14پزشكي

کووید 19 را با حساسیت فصلی اشتباه نگیرید


نشانه های آلرژی یا همان حساسیت فصلی، خارش یا آبریزش چشم و گاها بینی و عطسه کردن است اما علائم شایع کووید 19 تب و لرز، از دست دادن حس بویایی و چشایی، - ایسنا/ایلام یک پزشک عمومی گفت: نشانه های آلرژی یا همان حساسیت فصلی، خارش یا آبریزش چشم و گاها بینی و عطسه کردن است اما علائم شایع کووید 19 تب و لرز، از دست دادن حس بویایی و چشایی، درد عضلانی ، حالت تهوع و استفراغ، اسهال و تنگی نفس است.

دکتر یزدان رحیم بیگی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ویروس کرونا طیف وسیعی از علائم را از آغاز شیوع داشته که در موج های مختلف یک سری علائم با درصد شیوع بالا را به همراه داشته است که شایع ترین آن سرفه، تنگی نفس، تب، خستگی و ضعف عضلانی به همراه علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و دردهای شکمی است.

این پزشک عمومی با بیان اینکه در موج چهارم کرونا، شخص مبتلا درگیری تنفسی فوقانی نیز دارد که علائم آن شبیه حساسیت فصلی و سرماخوردگی مانند عطسه و آبریزش بینی است، تصریح کرد: قدرت شیوع و قدرت انتقال بالا تفاوت اصلی ویروس جهش یافته با کووید 19 است.

رحیم بیگی ادامه داد:ماهیت ویروس در این است که قابلیت جهش های مختلف را ایجاد می کند به گونه ای که از زمان شیوع بیماری در جهان، جهش های مربوط به کشور چین، انگلیس، آفریقایی و برزیلی را داشته ایم که یکی از دلایل مهم آن ماهیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید 19 را با حساسیت فصلی اشتباه نگیرید

کووید 19 را با حساسیت فصلی اشتباه نگیرید