مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-14پزشكي

تاثیر روزه داری بر عزت نفس و سلامت روانی دانشجویان


اختلالات روانی عامل 15 درصد ناتوانی ها و مرگ های زودرس در کشورهای رو به رشد هستند و در میان اختلالات روانی، اختلالات خلقی و اضطرابی در صدر قرار دارند به گونه ای که یک چهارم افراد واجد معیارهای تشخیصی یک اختلال اضطرابی هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی اختلالات روانی عامل 15 درصد ناتوانی ها و مرگ های زودرس در کشورهای رو به رشد هستند و در میان اختلالات روانی، اختلالات خلقی و اضطرابی در صدر قرار دارند به گونه ای که یک چهارم افراد واجد معیارهای تشخیصی یک اختلال اضطرابی هستند.

براساس این پژوهش، در رابطه با افسردگی نیز سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده که در سال 2020 اولین علت ناتوانی در جهان بیماری های قلبی عروقی و دومین علت آن افسردگی خواهد بود.

متاسفانه این اختلالات به شکل های مختلف باعث افزایش هزینه های اقتصادی تحمیل شده به فرد و جامعه می شود.

محققان در پژوهشی با عنوان بررسی تاثیر روزه داری در ماه رمضان بر عزت نفس و سلامت روانی دانشجویان آورده اند، سازمان بهداشت جهانی، سلامت را حالت رفاه و آسایش جسمی، روانی و اجتماعی می داند و یکی از مواردی که در سلامت روانی نقش مهمی ایفا می کند، بهره مندی از عزت نفس است.

این پژوهش توسط مریم جوانبخت استادیار گروه روان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، سید علیرضا ضیایی استادیار گروه روان پزشکی دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر روزه داری بر عزت نفس و سلامت روانی دانشجویان

تاثیر روزه داری بر عزت نفس و سلامت روانی دانشجویان