مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 06:202021-04-14بين الملل

الجزایر جدیت فرانسه در پرداخت خسارات بابت آزمایش های هسته ای را خواستار شد


وزیر خارجه الجزایر از فرانسه خواست در رسیدگی به مساله پرداخت غرامت بابت آزمایش های هسته ای که در دهه شصت قرن گذشته در الجزایر داشته، جدی عمل کند.

- وزیر خارجه الجزایر از فرانسه خواست در رسیدگی به مساله پرداخت غرامت بابت آزمایش های هسته ای که در دهه شصت قرن گذشته در الجزایر داشته، جدی عمل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه الشروق چاپ الجزایر، صبری بوقدوم، وزیر امور خارجه الجزایر در نشست مجازی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد امضای پیمان پلیندابا (پیمان ایجاد منطقه ای عاری از سلاح هسته ای در آفریقا) برگزار شد، تاکید کرد: الجزایر از آزمایش های هسته ای انجام شده در خاکش توسط استعمارگران رنج برد چرا که این آزمایش ها علاوه بر تاثیراتشان بر محیط زیست، تعداد زیادی فوتی بر جای گذاشته و موجب آسیب هایی برای هزاران الجزایری شدند.

بوقدوم در ادامه اظهار کرد: الجزایر از طریق تمامی سازوکارهای لازم به تلاش های خود برای نابودی کامل سلاح های کشتار جمعی ادامه خواهد داد.

همچنین او در این رابطه تاکید کرد: رسیدگی به مسایل مربوط به جبران این خسارات و پیامدها باید به شکلی جدی تر انجام شوند.

این مسؤول الجزایری در ادامه از فرانسه خواست در پرداخت غرامت های آزمایش های هسته ای که در دهه شصت قرن گذشته در الجزایر داشته، جدی عمل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزایر جدیت فرانسه در پرداخت خسارات بابت آزمایش های هسته ای را خواستار شد

الجزایر جدیت فرانسه در پرداخت خسارات بابت آزمایش های هسته ای را خواستار شد