مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 00:002021-04-13سياسي

آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی سازی را تایید کرد


خبرگزاری فرانسه می گوید آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد تهران برای بالا بردن [سطح]غنی سازی اورانیوم را تایید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه دقایقی قبل گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی، قصد ایران برای بالا بردن [سطح]غنی سازی اورانیوم را تایید کرده است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1+4 در وین حضور دارد، بعدازظهر سه شنبه از آغاز غنی سازی 60 درصدی خبر داد و گفت: ایران امروز در نامه ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی 60 درصدی را آغاز می کند.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره آغاز غنی سازی 60 درصد در تأسیسات نطنز گفت: به دستور رییس جمهور، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در همین راستا بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی سازی را تایید کرد

آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی سازی را تایید کرد