مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 17:152021-04-13سياسي

پیگیری مطالبات مرزی ایلام/ضرورت افتتاح کنسولگری عراق در استان


در دیدار فراکسیون مرزنشینان با سفیر عراق در ایران، مطالبات مرزی ایلام از جمله افتتاح کنسولگری عراق و بازگشایی بازارچه های مرزی مورد تاکید قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر بسطامی در دیدار فراکسیون مرزنشینان و نمایندگان استان های هم مرز عراق با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق ضمن تشریح برخی مشکلات دوجانبه مرزی، بیان کرد: افتتاح کنسولگری عراق در مرکز استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ایلام به عنوان امن ترین مرز مشترک با عراق و لزوم تقویت مناسبت های تجاری، سیاحتی و زیارتی دو کشور ضروری است.

وی بیان کرد: زمینه برای بازگشایی بازارچه های مرزی چنگوله، چیلات و هلاله شمالی و ارتقای تعاملات تجاری و تسهیل در رفت و آمدهای زوار و گردشگران در استان ایلام باید فراهم شود.

بسطامی اظهار کرد: با توجه به کثرت شهروندان عراقی ساکن ایلام و نظر به اینکه این عزیزان همواره در حال تردد هستند، اقدامات لازم برای برداشته شدن روادید آنان صورت گیرد.

وی با اشاره بر لزوم کاهش هزینه های گمرگی از سوی کشور عراق برای رونق مبادلات و بهینه سازی تجاری، بیان کرد: لغو ممنوعیت ارسال برخی از کالاها مهم و اساسی مانند سیمان به عراق نیز از دیگر مطالبات استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری مطالبات مرزی ایلام/ضرورت افتتاح کنسولگری عراق در استان

پیگیری مطالبات مرزی ایلام/ضرورت افتتاح کنسولگری عراق در استان