مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 14:352021-04-13پزشكي

آغاز واکسیناسیون کووید -19 پاکبانان زاهدانی


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز تلقیح واکسن کووید-19 برای پاکبانان شهر زاهدان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مجید سرتیپی اظهار کرد: با توجه به حساس بودن شغل پاکبانان و براساس سند ملی واکسیناسیون کووید، امروز 120 نفر از پاکبانان زاهدان واکسن نوبت اول سینوفارم را دریافت کردند.

وی با اشاره به این موضوع که این افراد 28 روز بعد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت خواهند نمود، افزود: واکسن سینوفارم نه تنها برای پاکبانان، برای کارکنان بهداشت و درمان در حال تزریق است و خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه جدی از این واکسن گزارش نشده است.

سرتیپی اثر بخشی واکسن سینوفارم را حدود 80 درصد عنوان کرد و افزود: برای افرادی که دارای بیماری حاد تب دار هستند، خانم های باردار و شیرده و افراد زیر 18 سال این واکسن ممنوعیت مصرف دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: افرادی که واکسن کووید-19 را دریافت می کنند بعد از تزریق نیز باید رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، شستن دست ها، فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز واکسیناسیون کووید -19 پاکبانان زاهدانی

آغاز واکسیناسیون کووید -19 پاکبانان زاهدانی