مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 12:302021-04-13اقتصادي

تولید ماهانه 12 میلیون دوز واکسن «کوو ایران» از تابستان


طبق قولی که به مردم دادیم در بهار 1400 ظرفیت 3 میلیون دوز و در تابستان امسال 12 تا 15 میلیون دوز واکسن در ماه تولید خواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازرا بالاتر از استانداردهای مختلف جهانی انجام دادیم مثلاً بجای یک حیوان روی سه حیوان آزمایش کردیم و دانش فنی واکسن آماده شد.

رییس گروه دارویی برکت درباره تولید انبوه نخستین واکسن ایرانی کرونا تشریح کرد: خط تولید واکسن کرونا با ظرفیت 3 میلیون دوز راه اندازی شده است.

ما توانستیم ظرف 80 روز این خط تولید را بسازیم، در کنار آن یک خط تولید صنعتی با ظرفیت 12 تا 15 میلیون دوز واکسن در ماه نیز درحال راه اندازی است که بخش زیاد آن پایان یافته و امیدواریم تا ابتدای تابستان آماده شود.

جمشیدی با اشاره به اهمیت دانش فنی تولید انبوه واکسن کرونا گفت: در دنیا انگلیس، آمریکا، ایران، چین، هند و روسیه موفق به تولید انبوه واکسن کرونا شده اند که بسیار فرآیند پیچیده ای است و متفاوت از دانش تولید آزمایشگاهی است و هر کشور توان آن را ندارد.

واکسن باید سیستم ایمنی را به اندازه کافی تحریک کند، باید خالص و بی خطر باشد و ما هر تستی که وزارت بهداشت داده بود را انجام دادیم و حتی بالاتر از استانداردهای وزارت بهداشت عمل کردیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص اظهارنظری مبنی بر بروز مشکل در ساخت واکسن کوو ایران برکت، ضمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ماهانه 12 میلیون دوز واکسن «کوو ایران» از تابستان

تولید ماهانه 12 میلیون دوز واکسن «کوو ایران» از تابستان