مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 10:352021-04-13سياسي

مراکز کلان داده حوزه حمل ونقل شکل می گیرد


مراکز کلان داده های حوزه حمل ونقل با هدف تحلیل داده ها و کمک به بهبود وضعیت حمل ونقلی کشور با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و دانشگاه تربیت مدرس ایجاد می شوند.

- مراکز کلان داده های حوزه حمل ونقل با هدف تحلیل داده ها و کمک به بهبود وضعیت حمل ونقلی کشور با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و دانشگاه تربیت مدرس ایجاد می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در تلاش است تا با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و شرکت های دانش بنیان، این مراکز را در کشور ایجاد کند تا فصلی نو در صنعت حمل و نقل کشور باز شود.

برای اجرایی شدن این مراکز مطالعات طراحی ساختار و الزامات این کار انجام شده است.

در حال حاضر دستگاه های متولی امر حمل و نقل در کشور داده های زیادی در اختیار دارند که به صورت پراکنده و به شکلی غیرمتمرکز در اختیار خودشان است که اگر مراکز کلان داده در این زمینه ایجاد شود، همه این اطلاعات در قالب یک پلتفرم و در یک سامانه جمع آوری می شود و در اختیار متقاضیان و دستگاه ها قرار می گیرد.

داده هایی که از طریق سیستم های هوشمند حمل ونقل گردآوری می شوند، بسیار ارزشمند هستند و می توانند گره گشای بسیاری از معضلات و افزایش بهره وری سیستم حمل ونقلی کشور شوند که در این زمینه دو ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز کلان داده حوزه حمل ونقل شکل می گیرد

مراکز کلان داده حوزه حمل ونقل شکل می گیرد