مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 02:502021-04-12اقتصادي

هرگونه علامت سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذارید/ 50 درصد کرونایی ها بی علامتند


یک فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه با اشاره به اینکه 50 درصد افراد مبتلا به کرونا فاقد علامت هستند نسبت به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برای در امان ماندن از این ویروس تاکید کرد.

دکتر سیدمهدی فرساد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع پیک چهارم کرونا در کشور گفت: متاسفانه این روزها شاهد تاخت و تاز شدید کروناویروس هستیم و آمار مبتلایان رشد فزآینده ای به خود گرفته است که دلیل اصلی آن کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش تجمعات، مسافرت ها و دورهمی های خانوادگی بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی بود.

وی با اشاره به اینکه شایع ترین درگیری با ویروس کرونا حاصل تجمعات و دورهمی های خانوادگی است، افزود: عده ای از افراد کرونامثبت پس از بازگشت از مسافرت های نوروزی، ویروس را به اطرافیان خود منتقل کردند و میزان درگیری مردم بیشتر شد.

از طرفی برگزاری دورهمی های خانوادگی بدون استفاده از ماسک خطر ابتلا را تشدید کرده است.

او نسبت به حضور در محیط های سربسته هشدار داد و افزود: به مردم توصیه می شود به هیچ وجه در فضای مسقف نظیر رستوران ها و اماکن عمومی حضور نیابند که کانونی برای انتقال ویروس کروناست.

این فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه در ادامه با اشاره به اینکه تا انجام واکسیناسیون نهایی همچنان درگیر ویروس کرونا هستیم، گفت: به مردم توصیه می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرگونه علامت سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذارید/ 50 درصد کرونایی ها بی علامتند

هرگونه علامت سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذارید/ 50 درصد کرونایی ها بی علامتند