مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 12:252021-04-12سياسي

بررسی نحوه اجرای «سامانه املاک»/ مجلس معضل مسکن را پیگیری می کند


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بررسی نحوه اجرای سامانه املاک و اسکان کشور در جلسه این کمیسیون گفت: ما معضل مسکن را در مجلس پیگیری می کنیم.

- علی خضریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل 90 که با حضور برخی از مسئولان دولتی و به منظور بررسی نحوه اجرای سامانه ملی املاک و اسکان کشور برگزار شد، گفت: اگرچه راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور از سال 94 به وزارت راه و شهرسازی تکلیف شده اما پس از چندین سال تعلل در اجرای قانون، اخیرا از سامانه رونمایی شد.

وی افزود: طبق قانون اصلاح شده مالیات های مستقیم، مجلس تلاش کرد این قانون کاربردی شود تا از احتکار خانه های خالی جلوگیری و از این خانه ها مالیات اخذ شود که این مهم باید توسط سامانه املاک ملی و اسکان کشور صورت پذیرید، اما برخی از دستگاه ها همکاری لازم را ندارند و اطلاعات مورد نیاز برای راه اندازی سامانه را به وزارت راه شهرسازی ندادند و تعلل هایی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این راستا کمیسیون اصل 90 امروز به دستگاه هایی که باید با سامانه طبق قانون همکاری کنند، 2 هفته فرصت داد تا دلایل کوتاهی خود را به کمیسیون ارائه دهند تا علل این تعلل مورد بررسی قرار گرفته و در راستای حل مشکلات قدم برداشته شود و در نهایت دستگاه ها اطلاعات را به سامان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی نحوه اجرای «سامانه املاک»/ مجلس معضل مسکن را پیگیری می کند

بررسی نحوه اجرای «سامانه املاک»/ مجلس معضل مسکن را پیگیری می کند