مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 10:402021-04-12فناوري

6 میلیون گیمر در ایران داریم که 15 درصد خانم هستند


6 میلیون و پانصد هزار نفر در سال 99 مصرف کننده بازی های دیجیتالی بودند.

- جی پلاس؛ معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای یا مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال (دایرک) در تازه ترین پژوهش خود مبتنی بر پیمایش ملی مصرف بازی های دیجیتال در سال 1399 اعلام کرد که در ایران 6 میلیون و پانصد هزار نفر با کامپیوتر یا لپ تاپ بازی می کنند.

اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اگرچه واژه بازی رایانه ای بعضا به کل بازی های ویدئویی اطلاق می شود؛ اما به شکل تخصصی این واژه برای پلتفرم رایانه که شامل دستگاه های رایانه شخصی و لپ تاپ هستند به کار می رود.

بر این اساس نتایج این گزارش که با عنوان نمای نزدیک 1398- پلتفرم رایانه: رسوخ منتشر شده است، نشان می دهد این پلتفرم مسیر پرفراز و نشیبی را در این سال ها شاهدبوده است و علی رغم از دست دادن بخشی از بدنه بازیکنان جوان و نوجوان خود؛ همچنان بخشی از بازیکنان قدیمی را به خود وفادار نگه داشته است.

به عبارتی اگرچه رشد بازی های موبایلی در جهان افزایش یافته و کنسول ها روزبه روز پیشرفت می کنند؛ اما همچنان رایانه به رشد خود ادامه می دهد.

نزدیک ترین شاهد مثال ایرانی برای این توضیح بازی سفیر عشق در پلتفرم رایانه است که به عنوان بزرگ ترین پروژه تاریخی- مذهبی ایران در حوزه بازی های رایانه ای سال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 میلیون گیمر در ایران داریم که 15 درصد خانم هستند

6 میلیون گیمر در ایران داریم که 15 درصد خانم هستند