مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 11:202021-04-11اقتصادي

مزارع دیم استان مرکزی نیازمند دو بارش 10 میلی متری


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: برای رفع نگرانی ها نسبت به تولید محصولات دیم از جمله گندم، تا اردیبهشت ماه دو بارندگی با ظرفیت 20 میلیمتر بارش می خواهیم.

- ایسنا/مرکزی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: برای رفع نگرانی ها نسبت به تولید محصولات دیم از جمله گندم، تا اردیبهشت ماه دو بارندگی با ظرفیت 20 میلیمتر بارش می خواهیم.

مجید آنجفی 22 فروردین ماه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی اظهار کرد: برنامه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی محقق شده و برنامه های سال زارعی 1400-1399 به صورت 100 درصدی به تحقق رسیده است.

وی افزود: میزان کشت گندم آبی در استان 45 هزار و 400 هکتار بوده که 100 درصد محقق شده است، میزان کشت گندم دیم ابلاغی به استان نیز 196 هزار هکتار است که 102 درصد این امر محقق شده است.

برای کشت کلزا 3 هزار هکتار به استان ابلاغ شد که تحقق آن به 58 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته میزان کشت گندم دیم در استان 20 درصد افزایش یافته است، گفت: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در امر تولید محصول، کاهش مصرف آب را مدنظر دارد و برنامه ریزی هایی در این راستا صورت گرفته است به طوری که برای کاهش مصرف آب در اراضی زراعی، 14 هزار بذر گواهی شده توزیع شد که مقاوم به خشکی هستند و بازخورد خوبی از این بذر گرفته شده است و ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع دیم استان مرکزی نیازمند دو بارش 10 میلی متری

مزارع دیم استان مرکزی نیازمند دو بارش 10 میلی متری