مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 09:452021-04-11فرهنگي

مستندسازی بیش از 120 اثر تاریخی در گیلان


معاون میراث فرهنگی گیلان از مستندسازی بیش از 120 اثر تاریخی در گیلان خبر داد و گفت: مجموعه آثاری که روند مستندسازی و تکمیل پرونده آنها به انجام رسیده عمدتا مربوط به محوطه ها، - ایسنا/گیلان معاون میراث فرهنگی گیلان از مستندسازی بیش از 120 اثر تاریخی در گیلان خبر داد و گفت: مجموعه آثاری که روند مستندسازی و تکمیل پرونده آنها به انجام رسیده عمدتا مربوط به محوطه ها، گورستان ها و بناهای تاریخی است.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و ثبت آنها در فهرست آثار ملی کشور، مستندسازی و تهیه پرونده برای این آثار و با کمک تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های باستان شناسی و معماری در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان قرار گرفت.

وی افزود: مجموعه آثاری که روند مستندسازی و تکمیل پرونده آنها به انجام رسیده است عمدتا مربوط به محوطه ها، گورستان ها و بناهای تاریخی است که در گذشته مورد کاوش قرار گرفته ولی روند ثبت ملی آنها در گذشته به انجام نرسید.

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: اکثر محوطه ها و بناهایی که در مراحل مستندسازی آن به انجام رسیده است دارای مالکیت خصوصی و دولتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستندسازی بیش از 120 اثر تاریخی در گیلان

مستندسازی بیش از 120 اثر تاریخی در گیلان