مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 03:102021-04-10پزشكي

دوره نهفتگی کرونای انگلیسی چند روز است؟


یک متخصص بیماریهای عفونی دوره نهفتگی کرونای انگلیسی را سه تا 14 روز اعلام کرد و افزود: بطور معمول در اکثر موارد با ورود ویروس به بدن، علائم بیماری ظرف سه تا پنج روز خود را نشان می دهد.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای عفونی دوره نهفتگی کرونای انگلیسی را سه تا 14 روز اعلام کرد و افزود: بطور معمول در اکثر موارد با ورود ویروس به بدن، علائم بیماری ظرف سه تا پنج روز خود را نشان می دهد.

دکتر محمدحسین زمانیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص دوره کمون کرونای انگلیسی گفت: این نوع ویروس جهش یافته هم همانند کرونای معمولی دوره کمون سه تا 14 روزه دارد، با این تفاوت که در اکثر موارد علائم بیماری ظرف سه تا پنج روز خود را نشان می دهد.

وی افزود: در کرونای انگلیسی علاوه بر اینکه علائم بیماری سریعتر بروز می کند، قدرت بالایی در ایجاد درگیری سیستم تنفسی بدن دارد، بطور مثال در بیشتر موارد زمانی که ریه درگیر می شود ظرف دو تا سه روز از 20 درصد درگیری به 70 درصد درگیری ریه می رسد و عملا سیر بیماری سرعت بالایی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در یک مورد یک فرد مبتلا مراجعه کرد و در حالی که سی تی اسکن ریه درگیری بسیاری جزیی را نشان می داد، ظرف سه روز این میزان درگیری ریه به حدود 70 درصد رسید که این میزان سرعت درگیری زنگ خطری جدی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره نهفتگی کرونای انگلیسی چند روز است؟

دوره نهفتگی کرونای انگلیسی چند روز است؟