مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:552021-04-10بين الملل

السیسی: مسئله فلسطین برای جهان عرب اصلی ترین مسئله است


رییس جمهور تونس در سفری به قاهره با همتای مصری خود دیدار و درباره روابط دو کشور و تحولات منطقه ای گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قیس سعّید رییس جمهور تونس امروز شنبه در کاخ الاتحادیه در قاهره با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود دیدار کرد.

السیسی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با سعّید بر اهمیت اقدام مشترک عربی، حفاظت از امنیت ملی عربی، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشورهای عربی و مخالفت با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشورها تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع ، السیسی استمرار تلاش های عربی در حمایت از مسئله فلسطین به عنوان اصلی ترین مسئله جهان عرب و تلاش برای اجرای راه حل دو دولتی و تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی را ضروری خواند.

رییس جمهور مصر همچنین گفت که در دیدار با همتای تونسی خود مسئله امنیت آبی مصر را بررسی و بر ضرورت حفظ حقوق آبی مصر به عنوان یک مسئله سرنوشت ساز تأکید کرده است.

سعّید نیز با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه آب ، گفت که ما به دنبال راه حل های عادلانه هستیم اما امنیت ملی مصر، امنیت ماست و موضع قاهره در محافل بین المللی، موضع ما خواهد بود و ما هرگز نمی پذیریم که امنیت آبی مصر در معرض خطر قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

السیسی: مسئله فلسطین برای جهان عرب اصلی ترین مسئله است

السیسی: مسئله فلسطین برای جهان عرب اصلی ترین مسئله است