مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 06:052021-03-12اقتصادي

اجاره یک شب اتاق در روستا 500 هزار تومان!؟


اجاره یک شب اتاقی در خانه ای روستایی برای تعطیلات نوروز تا 500 هزار تومان می رسد، قیمت این خانه های روستایی در شهرهای شمالی و جزایر جنوبی با وجود ممنوعیت سفر، - بیشتر از این است، گاهی چند میلیون تومان! اما آنچه این ماجرا را عجیب کرده، رواج این قیمت ها در اقامتگاه های بومگردی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بومگردی ها در آیین نامه ای که سال 93 ابلاغ شده اقامتگاه هایی هستند که در محیط طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می کنند.

افزایش تعداد بومگردی ها جزو شعارهای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای کسب رأی از نمایندگان مجلس بوده است، حالا بیش از 2200 اقامتگاه بومگردی در سراسر کشور وجود دارد که رشد آن هنوز متوقف نشده است.

سیاست و هدف از افزایش این اقامتگاه ها ترویج سفر ارزان و خانوادگی بود، ولی حالا برخی از این اقامتگاه ها وارد رقابت با هتل ها شده اند و برخلاف رسالتی که داشتند به عنوان محلی برای خواب اجاره داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجاره یک شب اتاق در روستا 500 هزار تومان!؟

اجاره یک شب اتاق در روستا 500 هزار تومان!؟