مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 06:202021-03-09سياسي

عقب گرد اروپا در شورای حکام، نتیجه یکصدایی و انسجام داخلی


ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، - ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، تدابیر جبرانی در برجام برگشت پذیر خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا رسالت، کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی با این مقدمه می نویسد: آخرین اقدام ایران در زمینه کاهش تعهدات، اجرایی کردن مصوبه مجلس در خصوص توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بود.

در واکنش به این اقدام، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که انگلیس، فرانسه و آلمان در انتقاد از کاهش همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه ای را در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به رأی می گذارند.

از نظر آنها، تعلیق پروتکل الحاقی دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته ای ایران را به میزان چشمگیری محدود می کند و می تواند توانایی راستی آزمایی برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب گرد اروپا در شورای حکام، نتیجه یکصدایی و انسجام داخلی

عقب گرد اروپا در شورای حکام، نتیجه یکصدایی و انسجام داخلی