موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 06:152021-03-09اقتصادي

نظر 11 کارشناس انرژی درباره توسعه اتوگاز در بخش حمل ونقل/ جایگاه LPG در سبد سوخت کشور کجاست؟


با توجه به مزایای اقتصادی و زیست محیطی اتوگاز، بسیاری از کشورها به طورگسترده از LPG در سبد سوخت حمل و نقل خود بهره گرفته اند.

در ایران نیز می توان به جای هدررفت LPG در خطوط لوله، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گازمایع یا LPG ترکیبی از هیدروکربن های شیمیایی پروپان (C3H8) و بوتان (C4H10) است که در پالایشگاه های گازی، پالایشگاه های نفتی و پتروشیمی ها تولید می شود.

طبق برآوردهای رسمی ظرفیت تولید LPG در کشور حدود 14 میلیون تن در سال است.

در حال حاضر از مجموع تولید LPG در کشور حدود 5 میلیون تن آن صادر شده و 2 میلیون تن آن در داخل کشور برای مصارف خانگی و خودروها مورداستفاده قرار می گیرد و سرنوشت حدود 7 میلیون تن LPG معلوم نیست.

طبق اسناد این میزان LPG در خطوط لوله گاز طبیعی و فلرها هدر می رود و می سوزد و وزارت نفت برنامه ای برای استفاده از این میزان LPG ندارد.

یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت LPG، استفاده از این هیدروکربن به عنوان سوخت خودروها (اتوگاز) است.

خبرگزاری فارس در سلسله گزارش هایی به بررسی تجربه سایر کشورها در استفاده از LPG در خودروها و مطالعات فنی و اقتصادی توسعه اتوگاز در کشور پرداخته است و سپس طرح توسعه اتوگاز در ایران را مورد بحث و بررسی با کارشناسان و متخصصین انرژی در حوزه حمل و نقل قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر 11 کارشناس انرژی درباره توسعه اتوگاز در بخش حمل ونقل/ جایگاه LPG در سبد سوخت کشور کجاست؟

نظر 11 کارشناس انرژی درباره توسعه اتوگاز در بخش حمل ونقل/ جایگاه LPG در سبد سوخت کشور کجاست؟