مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 18:002021-03-08بين الملل

استرالیا همکاری نظامی با میانمار را متوقف کرد


وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که کشورش اجرای توافق همکاری دفاعی با میانمار را متوقف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که کشورش اجرای توافق همکاری دفاعی با میانمار را به دلیل برخورد خشونت آمیز ارتش این کشور با معترضین به کودتا متوقف کرده است.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین گفت که از این پس کمک های انسانی به مسلمانان محروم در میانمار را توسط سازمان های مردم نهاد به دست نیازمندان خواهند رساند.

ارتش میانمار روز اول فوریه در پی بازداشت میو انیونت سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه ای ادعا کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات 8 نوامبر 2020 انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته اند.

این در حالی است که پیشتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار خواستار واکنش های جهانی علیه کودتا و سرکوب معترضان در این کشور شده بود.

بنا بر آمار سازمان ملل، تاکنون بیش از 50 نفر طی این تظاهرات های اعتراضی جان خود را از دست داده اند که 38 تن از آن ها تنها در یک روز در هفته های گذشته کشته شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا همکاری نظامی با میانمار را متوقف کرد

استرالیا همکاری نظامی با میانمار را متوقف کرد