مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 15:002021-03-08سياسي

مراسم رونمایی از کتاب «صداهایی که شنیده نشد» برگزار شد


مراسم رونمایی از کتاب «صداهایی که شنیده نشد» با همکاری پایگاه خبری جماران و دکتر معتمدی امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مراسم رونمایی از کتاب صداهایی که شنیده نشد با همکاری پایگاه خبری جماران و دکتر بشیر معتمدی و با حضور عباس عبدی و حسین راغفر امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

دکتر بشیر معتمدی در پیشگفتار این کتاب نوشته است: بهمن پنجاه و هفت سرآغاز دوران جدیدی در حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسیِ ایران بود؛ نه صرفاً از این جهت که نظام سیاسی دچار دگرگونی بنیادین شده بود، بلکه از منظر کنش اجتماعی و آثار پایدار و عمیقِ تصمیم ملت در تغییر ساختار و بنیاد قدرت.

هرچند که پیش از این و در نهضت مشروطیت، خیزش ملت نتایج مهمی به بار آورده بود، اما خصلت منحصر به فرد و متفاوت انقلاب اسلامی با رویدادهای سیاسیِ پیش از خود در ایران، دوام و تداوم آن بود.

با نگاهی به تحولات سیاسی در دو سده اخیر به ویژه از روزگار جنگ¬های ایران و روسیه و آغاز اندیشه اصلاحات در ایران تا انقلاب اسلامی، همواره میان نظریه و عملِ سیاسی، نوعی گسست وجود داشته است.

به این معنا که تقریباً در تمام این رویدادها نظیر اصلاحات امیرکبیر، انقلاب مشروطه، فعالیت¬های حزب توده و حوادث شهریور 1320 و نهایتاً ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم رونمایی از کتاب «صداهایی که شنیده نشد» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «صداهایی که شنیده نشد» برگزار شد