مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:552021-03-08بين الملل

اتصال ریلی ایران و عراق جدی تر شد


اتصال ریلی ایران و عراق با راه آهن شلمچه بصره سال هاست درگیر موضوعات مختلف شده و به نظر می رسد با تغییرات به وجود آمده در سال جاری، این پروژه وارد فاز جدی تری شده است تا جایی که رییس جمهور، - معاون اول بر تسریع مراحل اجرایی آن تاکید کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز به دیدار همتای عراقی خود رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خط ریلی 34 کیلومتری شلمچه تا بصره به عنوان یکی از گلوگاه هایی که می تواند راه ابریشم را تکمیل کند، همواره مورد بحث بوده و طی ماه های اخیر مقامات عراقی تمایل بیشتری برای واگذاری ساخت آن به ایرانی ها نشان داده اند.

در همین راستا نیز احداث خط ریلی شلمچه_ بصره که در سال های گذشته قرار بود توسط بنیاد مستضعفان و یکی از شرکت های زیرمجموعه این بنیاد راه اندازی شود با مصوبه اخیر هیئت دولت با تغییراتی مواجه شده و سرمایه گذار آن تغییر کرد.

پیش از این عباس خطیبی _ – رییس جمهور- روز گذشته و همزمان با سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به عراق، در تماس تلفنی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری های ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه، اظهارکرد: توافقات تهران – بغداد برای توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه از جمله پروژه راه آهن شلمچه– بصره و همکاری ها در حوزه انرژی و تبادلات مرزی و ترانزیتی بسیار خوب بوده و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال ریلی ایران و عراق جدی تر شد

اتصال ریلی ایران و عراق جدی تر شد