مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:352021-03-08سياسي

تنها 10 درصد اراضی کشاورزی سند دار شده است/ضرورت مشارکت کشاورزان


رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها 10 درصد اراضی کشور تاکنون سنددار شده است اما امیدواریم با مشارکت کشاورزان مابقی آنها تا دو سال دیگر سنددار شود.

- سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به تصویب قانون کاداستر در سال 1394 اظهار داشت: طبق این قانون تمام اراضی و زمین های کشور تا پایان سال 1399 باید سنددار شود.

وی با بیان اینکه در این مدت فقط 10 درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است، ابراز داشت: با روند کنونی حدود 30 سال طول می کشد تا اراضی کشاورزی کشور سنددار شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه یک کشاورز حتی با مالکیت ده ها هکتار زمین به دلیل اینکه زمین او دارای سند نیست برای گرفتن وام باید ضامن به بانک معرفی کند، تصریح کرد: این موضوع خلاف شأن و منزلت کشاورز است و باعث تحقیر اوست.

وی با اشاره به اینکه کشاورز یک تولید کننده است و باید دارای عزت و احترام باشد، تصریح کرد: مشکل اصلی برای عدم تحقق این قانون نبود اعتبارات است که متأسفانه این مشکل در بودجه 1400 هم رفع نشد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کشاورزان در سراسر کشور حاضر هستند در ازای مبلغی سند اراضی خود را در اختیار بگیرند، بیان داشت: با اجرای این طرح دیگر بار مالی برای دولت ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 10 درصد اراضی کشاورزی سند دار شده است/ضرورت مشارکت کشاورزان

تنها 10 درصد اراضی کشاورزی سند دار شده است/ضرورت مشارکت کشاورزان