مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 09:402021-03-07اجتماعي

شفق قطبی چندین هزار کیلومتر بالاتر از سطح زمین تشکیل می شود


شفق قطبی نور طبیعی است که در شب قابل مشاهده است.

این پدیده زیبا در نورهای به رنگ آبی، قرمز، زرد، سبز و نارنجی ظاهر می شود که به آرامی جابجا می شوند و مانند پرده هایی که به دلیل وزش باد به آرامی حرکت می کنند، - شفق قطبی نور طبیعی است که در شب قابل مشاهده است.

این پدیده زیبا در نورهای به رنگ آبی، قرمز، زرد، سبز و نارنجی ظاهر می شود که به آرامی جابجا می شوند و مانند پرده هایی که به دلیل وزش باد به آرامی حرکت می کنند، تغییر شکل می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، اگرچه شفق قطبی در شب بهتر دیده می شود اما توسط خورشید ایجاد می شود.

وقتی ذرات باردار خورشید به اتم ها و مولکول های موجود در جو زمین برخورد می کنند، این اتم ها را تحریک کرده و باعث روشن شدن آنها می شوند.

بنابر گزارش ها پتانسیل الکتریکی شتاب دهنده الکترون های تولید کننده شفق قطبی در بالای یونوسفر و در چند ارتفاع هزار کیلومتری قرار دارد.

در مطالعه اخیر دانشمندان دانشگاه ناگویا ژاپن و دیگر محققان از تایوان و ایالات متحده دریافتند که ماده مهم برای تشکیل شفق قطبی، در ارتفاعی بسیار بالاتر از آنچه پیشتر تصور می شد ایجاد می شود.

نمایش نور خیره کننده در آسمان قطب شب به یک شتاب دهنده الکتریکی نیاز دارد تا ذرات باردار را از طریق جو به پایین هدایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفق قطبی چندین هزار کیلومتر بالاتر از سطح زمین تشکیل می شود

شفق قطبی چندین هزار کیلومتر بالاتر از سطح زمین تشکیل می شود