مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 08:352021-03-07اقتصادي

توسعه تجارت با بهره مندی از ظرفیت دانشجویان ایرانی در بازار هدف روسیه


امروزه باید از دانشجویان ایرانی مقیم روسیه در بازار هدفی همچون روسیه که به عنوان یک ظرفیت ارزشمند به شمار می رود و می تواند این ظرفیت در توسعه تجارت در برون مرزی به کار گرفته شود به خوبی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، بالغ بر چهار هزار دانشجوی ایرانی در کشور روسیه در رشته های مختلف در حال تحصیل هستند و بر اساس سوابق موجود بسیاری از دانشجویان ایرانی پس از اتمام تحصیل در روسیه به کار اقتصادی مشغول می شوند و تحقیقات میدانی نشان می دهد بخش بزرگی از صادرات کشورمان به روسیه را همان دانشجویان قدیمی و تجار امروزی بر عهده دارند.

دانشجویان تحصیل کرده ایرانی مقیم روسیه که اکنون از تجار موفق در همسایگی ایران هستند از ظرفیت های برون مرزی کشور محسوب می شوند و بدون تردید به علت عدم توجه و اقدامات هدایتی و حمایتی توسط دولت از این ظرفیت ارزشمند، به خوبی بهره مند نشدیم.

شاید در برخی مواقع به علت عدم نقش آفرینی سازمان های متولی همچون توسعه و تجارت در سازمان دهی و طراحی راهبردی جهت استفاده از این ظرفیت، اقتصاد کشور دچار زیان هایی نیز شده است.

با مشاهدات و بررسی انجام شده، همه کشورهای جهان از ظرفیت های منابع انسانی جوان خود در کشور روسیه که به تحصیل مشغول بوده، به نحو شایسته ای از آن استفاده کرده و بهره مند هستند اما متأسفان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه تجارت با بهره مندی از ظرفیت دانشجویان ایرانی در بازار هدف روسیه

توسعه تجارت با بهره مندی از ظرفیت دانشجویان ایرانی در بازار هدف روسیه