مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 06:352021-03-07اقتصادي

وضعیت بحرانی مراکز رادیولوژی/قیمت نجومی دستگاه ها


نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی، نسبت به بحرانی شدن وضعیت مراکز تصویربرداری پزشکی در کشور هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا اسپید، با اشاره به اینکه فعالیت رشته رادیولوژی وابسته به ابزار، تجهیزات و دستگاه های گران قیمت است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این حوزه هزینه بر بوده و موارد مصرفی و هزینه های سرباری در این بخش بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه رشته تصویربرداری شامل چهار شاخه ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی و رادیولوژی است؛ تصریح کرد: راه اندازی یک مؤسسه رادیولوژی با امکانات حداقلی، بالغ بر 3 میلیارد تومان و راه اندازی یک مرکز تصویربرداری بیش از 50 میلیارد تومان هزینه دارد که درآمد حاصل از آن هیچ تناسبی با هزینه ها ندارد و در نتیجه از تکنولوژی هایی استفاده خواهد شد که در دنیا منسوخ شده است.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی افزود: به طور مثال خرید یک دستگاه ام آر ای از حداقل قیمتی 15 تا 20 میلیارد شروع شده و تا سقف 40 میلیارد تومان می رسد، یا برای خرید یک دستگاه سی تی اسکن بین 8 تا 30 میلیارد تومان هزینه لازم است.

اسپید با اشاره به اینکه وقتی تعرفه و هزینه همخوانی نداشته باشد از تجهیزات آنالوگ و ضعیف تر استفاده می شود، خاطرنشان کرد: این مهم تأثیر خود را در تشخیص و کیفیت خدمتی که به بیمار ارائه می شود، نشان خواهد داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بحرانی مراکز رادیولوژی/قیمت نجومی دستگاه ها

وضعیت بحرانی مراکز رادیولوژی/قیمت نجومی دستگاه ها