مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 09:552021-03-05اقتصادي

یک گام تا رفع تبعیض از حقوق کارمندان/ تلاش دولت برای افزایش حقوق 7 درصدی ها


مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه برای افزایش پلکانی معکوس کارمندان دولت نشان می دهد، این اقدام در جهت کاهش تبعیض از حقوق خواهد بود، اما تنها 7 درصد حقوق بالا دریافت می کنند که دولت تلاش می کند تا همان 25 درصد برای آنها اعمال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همه ساله دولت در قالب لایحه بودجه ساله پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را متناسب با نرخ تورم و درآمدها پیشنهاد می دهد که برای سال آینده 25 درصد مد نظر قرار گرفت.

در سال های اخیر پدیده شوم و ناهنجار حقوق های نجومی یا نامتعارف یکی از دغدغه ها و چالش میان افکار عمومی و حتی کارمندان شده است.

هر کارمندی خود را با کارمند دستگاهی که حقوق بالاتری می دهد، قیاس می کند و مطالبه افزایش حقوق دارد.

علاوه بر این مسئله تورم افسارگسیخته سالهای اخیر ناگزیر دولت را به سمتی برده که چاره ای جزء افزایش حقو ق نمی بیند، البته که می توان راهکارهای دیگری نیز برای این مسئله ارائه کرد.

از همین رو مسئله افزایش 50 درصد امتیازات شغلی که تا سال گذشته به اندک دستگاه هایی که درآمد اختصاصی داشتند، محدود بود، فراگیر شد.

این امتیازات در نهایت باعث افزایش حقوق کارمندان می شود، هرچند گفته شده از محل صرفه جویی و بدون بار مالی جدید باشد، اما سال آینده هزینه عائله دولت را بالا می برد، به چالشی جدی در مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گام تا رفع تبعیض از حقوق کارمندان/ تلاش دولت برای افزایش حقوق 7 درصدی ها

یک گام تا رفع تبعیض از حقوق کارمندان/ تلاش دولت برای افزایش حقوق 7 درصدی ها