مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 10:552021-03-03سياسي

پیشینه ی شعر ایلام از افشاریه تاکنون در میزگرد ایسنا/ شعر ایلام همچنان جریان دارد


در میزگرد ایسنا، که با حضور «محمدعلی قاسمی» و «محمدرضا رستم پور» برگزار شد، پیشینه ی شعر ایلام و وضعیت امروز و آینده ی آن مورد بررسی قرار گرفت، - ایسنا/ایلام در میزگرد ایسنا، که با حضور محمدعلی قاسمی و محمدرضا رستم پور برگزار شد، پیشینه ی شعر ایلام و وضعیت امروز و آینده ی آن مورد بررسی قرار گرفت، آینده ای که شاعران صاحب نظر این نشست آن را حرفه ای و امیدوارکننده می دانند.

محمدعلی قاسمی در این نشست اظهار کرد: به نظر بنده پیشینه و جریان شناسی شعر استان ایلام به دو دوره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب قابل تقسیم است.

ادبیات ایلام در دوره قبل از انقلاب به سرآمدان و سردمداران شعر قبل از انقلاب استان ایلام به دوره افشاریه بازمی گردد، زمانی که شاعرانی مثل شاه منصور و خان منصور با خلق آثاری با موضوع غنایی و طبیعت گرایی آثار گرانقدری را بر جای گذاشته اند که زمان به زمان و سینه به سینه روایت شد تا زمانی که این آثار الان در دست ما است.

وی گفت: بعد از بعد از این عزیزان به مرحوم غلامرضا خان ارکوازی می رسیم که ایشان با منظومه هایی که در موضوع هجویات و مناجات داشتند و خدمات ارزشمندی را در حوزه زبان و در حوزه ادبیات بر جای گذاشتند.

شاعر مجموعه برانگیخته با عشق تصریح کرد: ادبیات آن زمان بیشتر ادبیاتی بود که مبتنی بر شعرهای هجایی یا منظومه هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشینه ی شعر ایلام از افشاریه تاکنون در میزگرد ایسنا/ شعر ایلام همچنان جریان دارد

پیشینه ی شعر ایلام از افشاریه تاکنون در میزگرد ایسنا/ شعر ایلام همچنان جریان دارد