مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 10:102021-03-03فرهنگي

سریال های نتفلیکس زیر ذره بین آمار/ جای خالی رنگین پوستان و توجه ویژه به زنان


الجزیره در گزارشی با تمرکز بر نتایج یک تحقیق درباره سریال های نتفلیکس، به این واقعیت پرداخته است که سریال های بزرگ ترین سامانه پخش آنلاین فیلم و سریال در جهان، در ظاهر به حضور زنان در صحنه توجه زیادی نشان می دهند، این در حالی است که کمبود فرصت برای سازندگان رنگین پوست و بی توجهی به افراد با نیازهای ویژه در فیلم و سریال های این شبکه جهانی دیده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتفلیکس به تازگی از اولین تحقیق جامع خود درباره محتوای تولیداتش رونمایی کرده است.

الجزیره با نگاهی به این تحقیق نوشته است: بررسی های تیم تحقیقاتی نشان می دهد که قهرمانان بیش از 50 درصد از فیلم و سریال های نتفلیکس زنان بوده اند؛ این امر نشان دهنده آن است که سرویس پخش نتفلیکس به برابری جنسیتی در نمایش فیلم و سریال رسیده است.

در این مطالعه ترکیب شخصیت ها، ملیت ها، قصه ها، نویسندگان و کارگردانان 126 فیلم و 180 سریال پخش شده از این شبکه در سال های 2018 و 2019 بررسی شده است؛ همچنین بررسی نفش زنان در 100 فیلمی که بیشترین تماشاگر را داشته اند، جزو محورهای اصلی این تحقیق بوده است.

طبق داده های به دست آمده از این تحقیق، زنان 52 درصد از کل تولیدات نتفلیکس را رهبری کرده و در 41 درصد از فیلم هایی که بیشترین موفقیت را کسب کرده اند مشارکت داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریال های نتفلیکس زیر ذره بین آمار/ جای خالی رنگین پوستان و توجه ویژه به زنان

سریال های نتفلیکس زیر ذره بین آمار/ جای خالی رنگین پوستان و توجه ویژه به زنان