مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 04:552021-03-03اقتصادي

متوسط اهدای خون در یزد بالاتر از میانگین کشوری است


مدیر کل انتقال خون یزد با بیان این که اهداکنندگان سرمایه های انتقال خون هستند، گفت: در حالی متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود 24 نفر است که این رقم در استان یزد حدود 35 در هر هزار نفر است.

- ایسنا/یزد مدیر کل انتقال خون یزد با بیان این که اهداکنندگان سرمایه های انتقال خون هستند، گفت: در حالی متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود 24 نفر است که این رقم در استان یزد حدود 35 در هر هزار نفر است.

دکتر نقی تقوایی در نشست با رییس بنیاد نخبگان و جمعی از نخبگان استان افزود: البته به علت شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بوده است اما با همت اهداکنندگان خون در این ایام هیچگاه چالش کمبود خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی استان یزد نداشتیم و تقریبا 100 درصد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو بودیم.

وی با اشاره به تامین پلاسما مراکز درمانی استان، خاطرنشان کرد: استان یزد یکی از استان های پیشرو در زمینه اهدای پلاسما بهبودیافتگان کووید 19 هست و تاکنون بیش از دوهزار واحد پلاسما از بهبودیافتگان کووید 19 گرفته شده و استان یزد رتبه سوم کشوری را در این مقوله به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متوسط اهدای خون در یزد بالاتر از میانگین کشوری است

متوسط اهدای خون در یزد بالاتر از میانگین کشوری است