مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 16:352021-03-01اقتصادي

جریمه مشترکان پرمصرف آب صرف توسعه زیرساخت های آب روستایی می شود


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای مقرر کردند که صد درصد منابع حاصل از مبالغ مازاد دریافتی از مشترکان پرمصرف، صرف توسعه زیرساخت های آب شرب روستایی و عشایری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای در جلسه علنی امشب با با بند (الف) تبصره 6 این ماده واحده موافقت کردند.

مطابق با این مصوبه، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست (200) ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند.

وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

صددرصد (100%) وجوه دریافتی تا سقف نهصد و شصت و پنج میلیارد (965.

000.

000.

000) ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می یابد.

بیست درصد (20%) اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاد درصد (80%) برای آبرسانی شرب روستایی بر اساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع سه ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه مشترکان پرمصرف آب صرف توسعه زیرساخت های آب روستایی می شود

جریمه مشترکان پرمصرف آب صرف توسعه زیرساخت های آب روستایی می شود