مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 15:302021-03-01بين الملل

ساخت موشک های بالستیک چینی برای درگیری احتمالی نظامی با آمریکا


رییس پروژه اطلاعات هسته ای آمریکا از ساخت 20 سیلوی استقرار موشکهای بالستیک قاره پیما در چین برای آمادگی مقابله با هرگونه درگیری نظامی با آمریکا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، هانس کریستنسن رییس پروژه اطلاعات هسته ای در فدراسیون دانشمندان آمریکا، طی گفتگویی با آسوشیتد پرس، از اقدام چین برای افزایش ظرفیت استفاده از موشک های بالستیک قاره پیما با قابلیت شلیک از سیلوهای زیر زمینی در راستای تلافی احتمالی هر گونه تهدید نظامی از سوی آمریکا علیه پکن خبر داد.

بر اساس این گزارش، کریستنسن مدعی شد که بر اساس یافته های همکاران وی از تصاویر ماهواره ای که به تازگی از مراکز نظامی هسته ای چین به دست آمده و با افزایش تهدیدات صورت گرفته از سوی پنتاگون علیه این کشور طی روزهای گذشته از روی کار آمدن جو بایدن، پکن در حال آماده سازی خود برای هرگونه مواجهه احتمالی نظامی با ایالات متحده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد که بر اساس تصاویر دریافتی، چین در حال ساخت و آماده سازی دستکم 16 سیلوی زیر زمینی موشکی در نزدیکی شهر جیلانتای واقع در منطقه شمالی بخش مرکزی چین است که این سیلوها از ظرفیت بسیار بالایی برای نگهداری و شلیک موشک های بالستیک قاره پیما برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت موشک های بالستیک چینی برای درگیری احتمالی نظامی با آمریکا

ساخت موشک های بالستیک چینی برای درگیری احتمالی نظامی با آمریکا