مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 11:002021-03-01اقتصادي

نیاز آبی تالاب های قم بسیار جدی است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با شروع فصل گرما برای کاهش موج گرد و غبار در شهر قم، باید نیاز آبی تالاب ها و رودخانه های استان را فراهم بیاوریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با مدیرعامل آب منطقه ای استان در سخنانی اظهار داشت: قم در پایین دست و انتهای حوضه آبریز مرکز کشور قرار گرفته و در تأمین منابع آبی زیست محیطی با مشکلات متعددی مواجه است.

وی با اشاره به نیاز آبی قم همراه با توسعه اقتصادی و افزایش مهاجرت به این کلانشهر، خاطرنشان کرد: با شروع روزهای گرم سال و بروز پدیده گرد و غبار، باید حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان که نقش مؤثری برای مقابله با این پدیده دارند را فراهم بیاوریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تالاب های قم به ویژه دریاچه نمک و تالاب مره دارای اکوسیستم بسیار حساس و شکننده ای هستند و در صورت عدم تأمین حقابه ها از میان رفته و کانون های جمعیتی در مرکز کشور را با خطر گرد و غبار مواجه می کنند.

وی در پایان ایجاد آلودگی های زیست محیطی در بستر برخی رودخانه های استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه برخی از متخلفان پسماندها و پساب های صنعتی را در حاشیه و بستر رودخانه های استان رها می کنند که باید به شدت با آن مقابله شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز آبی تالاب های قم بسیار جدی است

نیاز آبی تالاب های قم بسیار جدی است