مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:552021-03-01پزشكي

وجود 100 ماده خطرناک در اسباب بازیهای پلاستیکی


نتایج یک مطالعه جهانی روی اسباب بازیهای پلاستیکی حاکی از وجود بیش از 100 ماده خطرناک در آنهاست که ممکن است به کودکان آسیب بزند.

- نتایج یک مطالعه جهانی روی اسباب بازیهای پلاستیکی حاکی از وجود بیش از 100 ماده خطرناک در آنهاست که ممکن است به کودکان آسیب بزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خطرات بالقوه مواد شیمیایی مورد استفاده در اسباب بازی های پلاستیکی برای سلامت، سال ها مورد توجه محققان بوده اما تحقیقات جدید نشان می دهد که خطر آسیب به کودکان تا چه اندازه گسترده است.

در یک مطالعه بین المللی، محققان ترکیبات شیمیایی موجود در اسباب بازیها و میزان تماس انسان با این مواد را تخمین زدند و در نهایت به وجود بیش از 100 ماده شیمیایی نگران کننده در مواد پلاستیکی مورد استفاده در اسباب بازی پی بردند که می تواند خطرات سلامتی غیرقابل چشم پوشی برای کودکان داشته باشد.

محققان دانمارکی اظهار داشتند: از میان 419 ماده شیمیایی موجود در مواد پلاستیکی سخت، نرم و فومی که در اسباب بازی های کودکان استفاده می شود 126 ماده را شناسایی کردیم که می تواند به طور بالقوه از طریق اثرات سرطانی یا غیر سرطان زا به سلامت کودکان آسیب برساند.

به گفته محققان در حالیکه قوانین موجود در بسیاری از کشورها میزان برخی مواد شیمیایی سمی در اسباب بازی های پلاستیکی را تعیین کرده در سطح بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 100 ماده خطرناک در اسباب بازیهای پلاستیکی

وجود 100 ماده خطرناک در اسباب بازیهای پلاستیکی