مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:452021-03-01اقتصادي

ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازهای اقتصادی سوریه


رییس اتاق بازرگانی ایران و سوریه می گوید: برای استفاده فعالان اقتصادی ایران از ظرفیت بازار سوریه باید مقدمات جدی فراهم شود.

- رییس اتاق بازرگانی ایران و سوریه می گوید: برای استفاده فعالان اقتصادی ایران از ظرفیت بازار سوریه باید مقدمات جدی فراهم شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کیوان کاشفی در همایش فرصت های تجارت با سوریه اظهار کرد: متاسفانه با وجود آنکه در سال های گذشته روابط سیاسی دو کشور بسیار گسترده بوده اما ما نتوانسته ایم در حوزه اقتصاد اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

به نظر می رسد یکی از مهمترین این اقدامات باید محوریت یافتن بخش خصوصی باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و سوریه با بیان اینکه دولت سوریه نیز تحت تحریم های اقتصادی قرار دارد بیان کرد: با توجه به این تحریم ها اقتصاد سوریه نیز کوچک شده است.

از سوی دیگر بخش مهمی از اقتصاد این کشور در اختیار نهادهای دولتی است که هر چند نتایج مثبتی داشته اما در عین حال اوضاع را دشوار نیز می کند.

وی به طرح اتاق بازرگانی ایران و سوریه برای کاهش مشکلات دو جانبه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما تشکیل یک بانک اطلاعاتی است که در آن نیازهای اقتصادی سوریه به شکل روزانه مشخص شود و فعالان اقتصادی با مراجعه به آن بدانند که در حال حاضر امکان صادرات چه کالایی به سوریه فراهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازهای اقتصادی سوریه

ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازهای اقتصادی سوریه