مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:402021-03-01سياسي

رییسی: اقتدار بدون عدالت به صراط مستقیم قرار نمی گیرد


رییس قوه قضاییه بر لزوم سلامت همکاران دستگاه قضا تأکید کرد و گفت: سلامت قوه قضاییه تضمین کننده سلامت تصمیمات، آرای و احکام قضایی است و خدشه در این امر به همه تصمیمات نظام قضایی آسیب می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از میزان، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی صبح امروز دوشنبه (11 اسفند) در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها که بصورت ارتباط تصویری برگزار شد علم و ادب را امری مهم برای کسانی دانست که در کشور و جایگاه قضا گرفته اند.

رییس قوه قضاییه گفت: شرط قضاوت عادلانه آراستگی به دانش و ادب است و قضات ما هم باید از دانش برخوردار باشند هم موظف به آداب باشند.

رییسی افزود: بسیاری با جوسازی حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند، اما برای عبور از فضای غبارآلود و قضاوت بحق و عادلانه باید در مسیر تقوای الهی حرکت کرد تا از قدرت تمیز حق و باطل برخوردار شد آیت الله رییسی تشخیص موضوع، تشخیص حکم، تناسب حکم و موضوع و اراده پولادین برای تصمیم گیری و صدور حکم مبتنی بر مبانی را امری مهم دانست و از علم و ادب و تقوی به عنوان لوازم مورد نیاز برای این کار یاد کرد.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از لزوم وارد کردن مفاهیم بلند اسلامی به عرصه عمل و زندگی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: اقتدار بدون عدالت به صراط مستقیم قرار نمی گیرد

رییسی: اقتدار بدون عدالت به صراط مستقیم قرار نمی گیرد