مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 08:452021-03-01حوادث

قاتل خاموش جان 17 همدانی را گرفت


17 نفر در استان همدان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

  - ایسنا/همدان مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: 17 نفر در استان همدان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

  دکتر ارتین کمالی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیشترین میزان جان باختگان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مربوط به بهمن ماه سال جاری با شش فوتی است، اضافه کرد: با توجه به افزایش تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در بهمن ماه به شهروندان توصیه می شود در به کارگیری سیستم های گرمایشی به نکات و توصیه های ایمنی توجه کرده و استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه با وجود هشدارهای مکرر و بیان نکات ضروری در پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن همچنان آمار قربانی های مرگ خاموش روند رو به رشد نسبت به سال گذشته دارد، افزود: مسمومیت با مونوکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می شود و بیشتر در فصل زمستان شاهد این اتفاق می افتد.

کمالی با بیان اینکه علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم است، تأکید کرد: مونوکسیدکربن در مقادیر کمتر از 50ppm خطری ندارد و بین 50 تا 100 ppm م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتل خاموش جان 17 همدانی را گرفت

قاتل خاموش جان 17 همدانی را گرفت