مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 07:352021-03-01سياسي

سردار جلالی: تصویب لوایح FATF پیش از بازگشت آمریکا به برجام «خودزنی» است


تصویب لوایح FATF پیش از بازگشت آمریکا به برجام خودزنی است رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پذیرش مکانیسم های FATF شفافیت بخشی به سازوکار دورزدن تحریم هاست و این کار عملا خودزنی و خودتحریمی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار غلامرضا جلالی با اشاره به اینکه بزرگ ترین خطر یا نقطه آسیب در قبال یک پدیده سیاسی یا بین المللی، ساده انگاری یا تحریف آن پدیده و در نتیجه، اعمال محاسبات و رفتارهای نادرست در قبال آن است، گفت: در شرایط فعلی از یک سو شاهد فشار اروپایی ها برای انعقاد یک توافق موقت بازدارنده در خصوص برجام بوده و از سوی دیگر، شاهد اعمال فشار گروه مالی ویژه، برای تصویب لوایح چهارگانه هستیم.

بدون شک میان فشارهای پشت پرده و آشکار آمریکا و تروییکای اروپایی بر سر پذیرش یک توافق جدیدتر و گسترده تر از برجام و اقدامات ضدایرانی گروه ویژه اقدام مالی، ارتباطی کاملا مستقیم وجود دارد.

وی با بیان اینکه نباید در مواجهه با موضوع لوایح مد نظر اف ای تی اف دچار ساده انگاری و ساده سازی کاذب صورت مسئله شویم، گفت: طرفداران تصویب لوایح مد نظر اف ای تی اف در چنین شرایطی بدون آنکه روی عواقب و تبعات سخت پذیرش خواسته گروه مالی اقدام ویژه متمرکز شود، سعی در تصویب لوایح ، به مثابه یک الزام و مقوله اجتناب ناپذیر دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار جلالی: تصویب لوایح FATF پیش از بازگشت آمریکا به برجام «خودزنی» است

سردار جلالی: تصویب لوایح FATF پیش از بازگشت آمریکا به برجام «خودزنی» است