مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 18:352021-02-28اقتصادي

چگونگی صدور چک چند امضایی در قانون جدید


مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی ضمن تشریح چگونگی صدور چک چند امضایی در قانون جدید، گفت: در قانون جدید چک برای هر فرد به منظور صدور چک یک سقف اعتباری تعیین شده است و مجموع مبلغ چک هایی که فرد در بازه یک ساله صدور می کند، - مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی ضمن تشریح چگونگی صدور چک چند امضایی در قانون جدید، گفت: در قانون جدید چک برای هر فرد به منظور صدور چک یک سقف اعتباری تعیین شده است و مجموع مبلغ چک هایی که فرد در بازه یک ساله صدور می کند، نباید بیشتر از سقف اعتباری آن شخص باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد بیگی در برنامه تلویزیونی درباره قانون جدید چک گفت: از ابتدای سال آینده چک هایی که در اختیار مردم قرار می گیرد، ظاهر و رنگ آن ها تغییر می کند که دلیل این تغییرات این است تا مردم چک های جدید را از چک های قدیمی تمیز و تشخیص دهند.

چک های جدید دارای سه ویژگی چون رنگ بنفش، داشتن عبارت کارسازی و نقل و انتقال چک بدون ثبت در سامانه صیاد امکان پذیر نخواهد بود و اعتبار سه ساله هستند.

وی افزود: صادرکننده چک باید چک خود را در سامانه صیاد ثبت کند که برای این امر از روش های مختلفی می تواند استفاده کند که یکی از این روش ها مراجعه به درگاه ها بانکی است که چک را به آن ها داده است تا بتواند چک را ثبت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی صدور چک چند امضایی در قانون جدید

چگونگی صدور چک چند امضایی در قانون جدید